Sabah kahvenizi içiyorsunuz… İlk yudum harika, ikinci yudum mükemmel… Ama sonra? 💥Yorgunluk geri dönüyor! E hani kahve uyanık tutuyordu? Neden bazen daha çok kahve içtikçe daha da yoruluyoruz?
Kahve içtiğinizde, beyninizdeki adenozin denen bir maddeyi bloke eder. Adenozin, gün içinde birikir ve sizi uykuya hazırlar.
📌 Peki kahve ne yapıyor?
1-Adenozini kandırıyor ve ‘Şu an uyku zamanı değil’ diyor. Beyin, uyku sinyalini alamıyor ve siz enerjik hissediyorsunuz. Ama kahvenin etkisi geçince, biriken adenozin hücum ediyor ve BOOM! Yorgunluk iki katına çıkıyor! Yani, kahve uyku borcunuzu kapatmıyor, sadece erteliyor! 😵
2- Çok Fazla Kahve Kortizolü ve Adrenalini Patlatır. Kahve sadece adenozini değil, stres hormonlarını da artırır.
📌 Çok fazla kahve içerseniz ne olur? 🔥 Kortizol ve adrenalin fırlar, sizi kısa süreli enerji patlamasına sokar. 😵💫 Ama sonra düşüş gelir, çünkü beyin artık kahveye alışır ve eski etkiyi göstermez. ⚠️ Kahve bağımlılığı başlar: Sabah kahvesiz ayılamam, öğlen kahvesiz çalışamam, akşam kahvesiz mutlu olamam.
Sonuç?
- Kahve etkisini yitirir, daha fazla içersiniz.
- Ama yorgunluk, uykusuzluk ve sinirlilik artar.
- Beyin kahveye bağımlı hale gelir ve enerjiniz doğal olarak yükselmez!
Yani, kahve sizi uyandırmıyor, sizi kahveye bağımlı hale getiriyor olabilir!”
📌 Ne yapmalı?
✔ Günlük kahve miktarınızı azaltın. (2 fincan ideal)
✔ Kahve yerine bazen yeşil çay veya bol su için.
✔ Kahveyi sabah ilk iş olarak içmeyin, vücut kortizolü doğal salgılamayı öğrenmeli.
Çünkü kahve azı karar, çoğu zarar. Yanlış zamanda ve fazla kahve içmek, sizi enerjik değil, daha yorgun ve uykusuz hale getirir. ☕😴

